Vi har gjort enskilt område till särskilt område



Vintern rasar & vi är glada såsom fåglarna nu när vi kvittrar ut att det strax är dags! Vår på vårt Lis Mejeri. 

Vi ämnar servera en 5-rättersmiddag, 5 gånger. Dvs vi lagar mat och ser till att ni har det gött som gäddan i vassen & räven i sitt gryt. Vi fyller grytorna & ni slår er ner & ser vad det ger. 

Vi kör kl 19.00 dessa dejlige dagar:
30/4
6-7/5
20-21/5

Det blir som skrivet en 5-rättersmeny, lagad på råvaror från inom en armlängds avstånd för den behändiga summan 500:-/gäst. Till detta serverar vi alkoholhaltiga drycker som passar särskilt angenämt till rätterna, & 400 spänn per person & paket kostar det. 
Man väljer dag & bokar sin och de sinas plats på [email protected]
 
Det blir en middag på vårt sätt. Hemma på Lis Mejeri i nåt som liknar vårt vardagsrum. En middagsbjudning som middagsbjudningar ska te sig, fast med en twist och utan krusiduller. 
Bakom spisen står sedvanligt vår husmor Patron Blidberg och som värdmästare bland borden dansar MejeRina fram. 

Det ska bli kul att se dig du!
Det är dags att boka nu!

// Patron Blidberg & MejeRina
#1 - - Anonym:

Hej Rina!

Ja, jag riktar mig till dig eftersom vi umgåtts om än 15+ år sedan nu. :) Pappa håller ju på att sälja ett hus med din hjälp nu och det inspirerade mig att - som brukligt är nuförtiden - kolla upp dig på Fejan. :) Då hittade jag denna underbara blogg och har nu med förtjusning läst om vad ni pysslar med om dagarna och blivit än mer inspirerad! :) Jag bor i Sörmland nu men hoppas verkligen kunna komma förbi och äta middag hos er någon gång (är barn välkomna?!). Lycka till med allt så hoppas jag, som sagt, att vi ses någon gång framöver. Ha det gott! / Liselotte

Svar: Härliga du! Glad jag blev att du privatdetektivade reda på vårt Lis Mejeri! Komsi komsi hade varit superbt att se er här!
Patron Blidberg & MejeRina

#2 - - Anonym:

I tillägg till ovan inlägg: det var inte meningen att vara anonym. Mail: [email protected]