Lis Mejeris julkalender, S01E21

Det trappas upp nu, det känner ni va? Andra pepparkaksbaket gått av stapeln ida'. & av sista grädden tänkte hon göra knäck, som LÅNGT innan julafton lär vara väck. 

Det rullats kyttebullar också har, som vi tänkt att den som spar hen har. & med flinka fingrar jag dragspelskanten till smällkaramellerna vikt, lyckades exakt få det att vara äkta förskolepyssellikt. 


Äsch. Hur många rim jag skrivit det senaste kan jag ej räkna lätt, men vi fortsätter som sagt gärna att hjälpa er så att allt ni behöver är nåt att slå in, papper & en stor etikett. Och då är det inte om vett & etikett det handlar, utan om ett paketinnehåll som t.ex kan vara brända mandlar. 

& på tal om det svängde vi nyss ihop syltade satsumas eller-vad-det-nu-heter, och fransk nougat som om man lägger dem i rad säkert räcker längre än en meter.  Paket har lackats & nu lackar det sannerligen mot Christmas, & man kan ligga under granen och klura på vad som väntar i en vass. 

Det är kväll här på Lis, & stilla aktivitet på ett sällsamt vis. Tomten var tidigare framme och norpade pepparkaksdeg som det evigt lyckliga barn han är, han slumrar nu gött i den lugna freden som pågår här. 

Amaryllis & hyacint i varje nos, och på bordet en ståtlig röd jularos. På pianot har jag spelat igenom alla jullåtar jag någonsin inte kan, & jag tror minsann att denna fastighet nyss julefriden vann. 

(Vill ni hänga med i svängarna ännu mer vännerna mina, kan ni flänga med oss på Instagram där vi heter @blidberg & @mejerina)



// MejeRina