Nya hobbies

Målsman har äntligen fått finess på det där med att jaga möss, han smyger ute bland kirskål & överblommade påskliljor på de små gnagarna. Sen så kastar han sig över dem utan att de märker nåt trots att han har en bjällra kring halsen. 
Fast likt Tom i Tom & Jerry som jag antar ännu inte har fångat lille listige Jerry, fastän jag då kan ha missat Lilla Sportspegeln sen vi började räkna år med begynnelesiffra 2, så verkar inte lilla Målsmannen ha en aning om vad man gör med dem sen när man väl fått fatt i dem.
De brukar få följa med in & sen får den sitta under pianot tills nån av människorna som bor i huset fångar den med ett tennisracket och flyttar den till andra sidan kanalen.
 
MejeRina sår mest en massa frö & tränar i grenen värdskap i världsklass där hon är regerande mästarinna men finslipar ändå målmedvetet på detaljerna för hon tänker briljera på det stora balunset som hägrar här på snart välkänt mejeri sista helgen i juni.
 
& jag. Jag skall inte paddla kajak i år. Jag har slutat med tills tidvattnet jobbat upp sig ett par, tre, fyra meter så man ser något när man paddlar, eller framförallt så någon ser mig.
Så i år kör jag BMX istället. Jag har precis börjat, vet inte riktigt vilka trix jag skall bli bäst på än, men igår visade jag fina färdigheter när jag cyklade nerför den obranta stentrappan, bredsladdade framför gräslöken, plockade två knippen gräslök och sen cyklade hem igen med gräslöken som jag hackade som komplement till kvällisen på skummig sommarkål- & citronsoppa, tuppfrikadeller, bakad spetskål, rostad mandel & stekta vaktelägg.
 
 


 
// Patron Blidberg