Tidig revelj pga golvlackering

Klockan är mycket. Ute har det snöat mängder, men det har inte besvärat mig för jag har varit inomhus & spacklat & gnott på gammalt & nytt golv.

Den gamla klinkersen & det nya betonggolvet är rena som nydiskade tallrikar.
Imorgon när MejeRina åker till sitt arbete skiter jag i att åka till mitt för jag behövs inte där imorgon ändå.

Men kort efter hon åkt, alltså sekunden efter så börjar jag lacka golvet. Det kan bli hursomhelst. 
Förhoppningsvis ser det nytt, ljust & fräscht ut. Det kan lika gärna vara så att lacken framhäver alla skavanker i betongen & blir någon form av plastig hittepå-marmor. Nåt däremellan nöjer vi oss med.

& allra mest hoppas vi att det torkar på ca de timmarna MejeRina är på jobbet så att hon inte behöver bo i bivack eller jag behöver bogsera upp henne (utan vinsch) till balkongen.



// Patron Blidberg
#1 - - Malin Lind:

Nyfiken! Golv-marmorering, bivack ev. vinschning osv.

Svar: Ingen marmorering & ingen bivack.
Men nåt annat istället.

// Patron
Patron Blidberg & MejeRina