Händer på gården just nu

Januari & februari har visst bestämt sig för att inte existera år 2014. Eller också gick de så fort för att vi blivit äldre. Eller för att vi har roligt. 

Inte alltid vi här hemmavid i lilla familjen ses så mycket som vi vill. Vi som är boende på snart välkänt Mejeri. 

Målsman sladdar fram genom rummen när vi människor kommer hem. Flyger fram av glädje. Eller dyker yrvaket upp och sträcker på sig som skulle vi använda honom som linjal. 

Patronen och undertecknad som innehaver varsin såndäringa telly håller planeringsarbete igång i text. 

Om även kissemiss haft en telefon kunde vi ringt hem till honom så att det hade hänt något bonusroligt då och då.

Meddelande till unge herr Blidberg:

"Att odla. 
Något år när vi plöjt.

Tänker mig sallad potatis morötter jordgubbar citronmeliss gräslök rödbetor basilika.

Och ängsblommor. 

& tomater o gurka när vi lyckas luta litta gamla fönster på något gött sätt så blir ett växthus!

Vad tänker min matmänniska?

Tänker mig att vi skördar på Msommar. 
Det året vi plöjt."

Svaret?

"Vi ska plöja i mars.
Sen så sår vi."

That's my man! Här händer härligt!

Om jag kan så kommer jag inte
om jag inte kan så kommer jag

Fö jublar han högt när jag utbrister ord som majrova och tittar rätt likgiltigt men roat på mig när jag hojtar något om att odla sallad. Han tycker jag lagar mat nostalgiskt. Det håller jag nöjt med om.

// MejeRina