Drömgäster på Lis Mejeri

1. Nån rik sate
Han skall bara klampa rätt in & fråga vad random skål, stol, kruka eller tavla är värd. Vi svarar: 4 miljoner SEK. 
Sen köper han prylen kontant & åker nån annanstans.

2. Anders Svensson
Jag skulle utmana Sveriges störste fotbollsspelare någonsin i sittkickning & antingen förlora stort, eller lämna WO. Som en fin sportsmannagest. För jag är rätt jävlig på det där ändå.
Sen skall jag laga tacos med hemmagjorda majsbröd, tomatsalsa på egna tomater & kryddning med sällan skådad perfektion. 
Sen får han också gärna köpa något vi inte behöver av oss alldeles för dyrt.

3. Alex Schulman
Eftersom jag i år & dagar kännt att vi tänker samma tankar skulle jag bjuda honom på en pinne, gjort en rinnig jävla kittost på geten som går bakom garaget & skrockat tillsammans.
Sen skulle vi skratta åt hans gamla blogginlägg där han skrev att de ledsna barnen i Rädda Barnen-reklamen skulle kamma sig, räta på ryggen & skaffa sig ett jobb.
Efter tre pinnar till så skulle vi fördjupa oss i våra ångestar. Hans med förnamn död & min med förnamn prestation.
Sen skriver vi en bok om skiten. Tillsammans.

4. Bröderna Timell
Martin kan snickra & Anders kan duka av bordet & förolämpa grannarna. Det är inte så viktigt egentligen, det är mest det att det sägs att en bastu med bröderna verkligen skall vara nåt i hästväg.

5. Ulf Lundell
Jag vet inte riktigt vad jag skulle fråga den hesa farbrorn med gitarr på magen & ett flytande flärdigt talspråk i skrift. Jag vet inte heller vilken period han befinner sig i så jag har ju ingen aning om jag skulle bjuda honom på något från spritvagnen eller skafferiet.
Men jag vet att jag skulle hållt mig hemma. För jag hade aldrig vågat lämna denna livs levande legend med vackra MejeRina, för då hade Sanna Lundell fått börja kalla MejeRina för mamma.

6. Sven-Bertil Taube
Jag skulle som en hommage till en finare vän ställa SB mot väggen med påståendet:
- Du har verkligen inte gjort något annat än att gå i din fars fotspår. Synd bara att du inte har lika stora fötter.

7. Björn Hellberg
Han skulle få lära mig lite om tennis, sen skulle jag klippa en ny fräsig frisyr på honom & så skulle vi tävla i påhittiga På Spåret-ledtrådar.
Sen skulle jag ta med honom ut på det övergivna järnvägsspåret på baksidan av huset för att ta en bild på honom, lägga upp den på Instagram med Lo-Fi-filtret & kommentaren: På Spåret
Jag tror det hade blivit en like-raket.

Glömde jag nån?

// Patron Blidberg
#1 - - Lisa:

Jag känner på mig att detta kommer att bli min nya kvällsläsning. Vackert.

#2 - - Jonna :

Läser såklart vad min bästa praktikant någonsin skriver

#3 - - Berith:

När det gäller Uffe Lundell är det säkrast att du är hemma :-) Rina är " the one in a lifetime" So take care :-)