Gar(n)anterat nöjd



Ni vet när man har ett starkt behov av att producera något. När hand, öga & hjärta vill samarbeta sådär jomlans konkret som de ibland bara måste. Ja, när en helt enkelt sprudlar av ren o skär hantverkslusta. 

Då låter jag fn ytterligare några kvadratmeter vägg få ny kostym. 

Men så har det inte alltid varit. Innan november den fjärde tjugohundratretton då vi fick lyckan att med egna nycklar stiga in i ett snart välkänt mejeri så fiskade jag istället upp mjukt eller sticksigt garn i all världens färger o snottrade in mig i det. 

Den röda tråden? 
Vad bidde det?
Ofta har det blivit handledsvärmare. 

Idag spatserade jag in i en av mina favvobutiker, söta Susan Cedgårds Utvalt, där allt är exakt så unikt som livet självt. I fjol sålde hon några av mina små alster i hennes butik. Yes, det var en ära. 

OCH nu behövde hon flera. Pga fått FÖRFRÅGNINGAR från någon som bor i London. Efter just mina ulliga. Tjo!

Och precis som på jobbet syr jag ihop mina affärer med dyraste guldtråd. Så självklart får hon sälja fler.

Långa ihoptrixade trådar får lycka på färden, från gamla Svedala till Englandet. 

Så vandra även ni in i den eminenta butiken. Och bli välkomnad av denna sköna kvinna och spana hennes antikviteter som i härlig harmoni beblandar sig med hennes trädgårdskonst. Så jädra värt. 




Förresten ploppade frasen vädret-i-London-är-väldigt-dåligt-på-denna-tiden-av-året upp i mitt hövvud. Grattis till dig som känner igen denna klassiker.

// MejemallgrodaRina
#1 - - Aonna:

Hur COOLT är inte det??!! Jag vill oxå ha! Kan jag köpa svart?;)